Tuesday, July 12, 2011

hang siap!

Aku dah jadi cikgu sandaran sekarang. Sekolah ni jauh sket dari rumah aku tapi setelah ditimbang tara, berbaloi la jugak datang jauh2 ni. Sekolah ni kecik, murid dalam 400 orang je.

Sebagai guru sandaran, selalulah aku kena ganti kelas yang cikgunya tak datang. Budak kecik biasalah, asyik main je. bising, tak dengar cakap, nakal, memang pakej lah. Mula-mula tu aku lembut la jugak. Cakap baik-baik je. aku tengok cikgu lain kalau nak tegur budak bukan main jerit tengking lagi. Tapi last2 baru aku paham rupanya memang kena macam tu. kalau tak memang budak2 ni tak dengar cakap. Setakat berleter je memang masuk telinga kanan keluar telinga kiri la (simpulan bahasa beb). Bila budak dah start pijak kepala, aku pun apa lagi, tumbuh tanduk la. Maka bermulah zaman kuku besi pemerintahan tirani aku. Siapa yang tak dengar cakap aku memang aku rembat je pasni. Hahaha baru hang tau sape aku.

2 comments:

  1. haha.. garang nyer cikgu nih...
    wah , besh la erk jadi cikgu....tahniah2...
    dengan budak2 kaw bersaba la ckit yer, klw x ada yg kena darah tinggi t... hehehe

    ReplyDelete
  2. uish ! cikgu nuh .
    kami pon nak jadi cikgu .
    thanks follow :)
    nice blug blug .

    ReplyDelete