Monday, August 30, 2010

RAYALAH

raye dah dekat. and wat 1st time nye raye dalam hidop aku yg aku tak rase nak raye rumah some particular persons. rase nak melepak kat rumah je tunggu budak2 kecik datang raye. tapi tiap2 kali xsanggup nak tengok budak2 tu panjit bukit rumah aku tinggi, bajet dapat duet raye lebih la raye kat rumah besar (besar ke?) besar la jugak, tembok da 12 kaki. tapi duet raye mera daddy bagi seragok jugak. haha. kadang2 kalau beliau takde, aku men amek je dalam almari duet die bagi kat budak2 tu. sebelum tu tanye dulu, 'ade kakak x?' haha. kalau ade bagi lebih sket pastu suro kem salam. haha cam gampang. jiran kesayangan aku sure x datang lagi taun ni. sek anta adek die je datang jadik spy pastu suro aku yang datang rumah die. banyak cantik muke ko. taun ni x berape best la sebab mera brader x balik. takde la member aku nak pening2 raye ni. tapi aku plak yang akan g jakarta bulan 10 ni tengok die konvo. helmet tarix jabrix da menanti aku kat bandung tu. kak long punye due date dengar cite bulan 10. arghhh...baru nak merase raye jadi uncle taun ni. tapi yang harus diberi perhatian adalah aku terpakse mengendong beg seberat 3 tan berisi muatan kiriman orang kampung bile balik nanti dan sudah tentu tong cat dan tembok 12 kaki ala2 PLKN telah tersedia menanti aku kat rumah. teringat aku zaman sekolah dulu, konpem aku da standby nusantara hijau sekotak nak mengecat nanti. orang keje berat mane leh pose ye x? haha. tapi da besar dok le lagi wat lagu tu. InsyaAllah. papepun, selamat hari raya aidilfitri buat semua. oh lupe lak, taun ni kalau ade orang baling mercun kat aku lagi, memang aku terajang die nanti. watch out my fellow mates! peace :-)

No comments:

Post a Comment