Wednesday, July 22, 2009

adela satu hari tu, aku buka lagu kt pc. pastu aku biar la die shuffle sndiri playlist tu. tibe2 terpasang plak lagu madhouse - linen. haha. terus aku teringat zaman2 underground dulu. zaman lepak bas stand, lepak tepi cc ramai2, isap rokok, mabuk2 (aku x la), turun town dress up sekalian bagai. yg budak ska dressup ska la, dengan kemeja, hat, kasut kulit cam nk g pejabat pastu beg kotak2 bleh wat papan dam. bdk grunge plak dengan suar jeans lusuh kecik bwh ny, koyak sket kt lutut, kasut converse season, t-shirt gmbr kurt cobain cam bapak diorg tu. skin plak dgn but docmat, jaket jeans pnuh patches ntah hape2. mmg interesting la. tp idup berpuak2 yg buat aku bosan tu. aku ni x la join ape2 tp disbbkn komuniti sekiling aku byk bdk2 cmtu, so terikut la sket2. tp klu ade function pape aku xjoin la. amek port gitu2 je. gig je kdg2 aku turun klu ade kaki dgn duet. skang bile g pekan ke town ke, da xjumpe da bdk2 cmtu. da berlambak bdk shuffle la bdk indie la plak. haha. sbnrny bnd2 ni sume trend la. sblum ni trend bdk2 gothic klu xsilap aku. klu dlu dulu tu bergado sbb xsame underground. nazi mesti nk gado dgn sharp la. ini dgn itu la. aku pn da ingat.
tp skang klu gado sbb 'baju' xsame plak. nk tunjuk brother sape lg kuat. hal kecik bleh setel, bleh slow talk, pn last2 jdk gado gak. msg2 nk tunjuk baju die paling byk, paling kuat, brother die plg otai, paling hebat. xnk mengalah. haha. aku xtau la apsal. tp aku stay la kosong lagi. bkn nk tunjuk kuat jd lone ranger. tp slagi kite xcarik masalh, org xwat mslh kt kite kn? ramai gk mmbr2 aku ajk join tp aku senyum je la. perlindungan la, back up la diorg ckp. bg aku la, bende2 ni sume trend la. klu ko btul2 skinhead dulu, yg ko perjuangkn ideologi ko kaw2 smpy snggup bertumbuk tu, apsal skang ko da join bnd ni? sbb ko ikut2 org kn? mane pegi FALSAMPAH2 yg ko pegang dulu tu? sbb da x trend kn?
bkn la aku nk ktuk org2 cmni. tp klu aku da xjoin tu, ko da xnk lpk dgn aku plak. dulu kite same2 blaja ngaji, men beskal,ponteng skola agame, sume bnd wat same2. tp ble ko da join menatang ni, ko tggalkan kwn2 ko. ko agung2kn 'abang'2 ko, 'ayahanda' ko. 'kebajikan islam dan dakwah' konon. pastu msuk kelab mabuk2. kaler rambut mcm org super saiya. brother ko keje tarik kreta, tebar roti canai,skola x abes, ko g sembah atas bawah,ko ikut ape die ckp. bapak ko kt rumah tu berak da kene pakai pampers ko xnk pedulik plak eh? bagus kn?
tgk tu, aku da melalut plak. haha. dari cite psl lagu td da terbabas plak smpai sini. ah lantak la. aku bab2 mengutuk ni mmg xbg can la. haha. sekian.

1 comment: